Tönkrement ablak, elveszett garanciapapír, eltűnt kivitelező. Van megoldás?
Sziasztok! Elmondom rövid történetemet, hátha itt végre tudnak segíteni nekem ebben, mert már teljesen kétségbe vagyok esve és úgy érzem, hogy kicsit át lettem ejtve. Próbálkoztam már más fórumokon is, fordultam internetes jogi képviselethez, de mindenhol azt mondták, felejtsem el a dolgot, de én nem hiszem el, hogy nincs valami egyéb megoldás, hátha itt olvassa majd a történetet olyasvalaki, aki hasonló cipőben jár, mint én, netán már volt hasonló problémája, de talált rá megoldást.
Egy vidéki kisvárosban élek, egy aprócska második emeleti garzonlakásban. Már a kétezres évek eleje óta tervezem, hogy lecserélem lakásom tönkrement és rosszul szigetelő nyílászáróit, amelyek fából készültek és már nem csak csúnyák, hanem rosszak és hatástalanok is voltak a hideggel szemben. Néhány éves gyűjtögetés és egy gyorskölcsön segítségével tavaly tavasszal sikerült végre tető alá hoznom a cserét, egy budapesti forgalmazó és kivitelező segítségével. (Szándékosan nem írok sem nevet, sem pontos adatokat, mert egy jogi fórumon azt írták, az nyilvános becsmérlés, amiért beperelhetnek.) Szóval, minden rendben lezajlott, elmentem az üzletbe, egy bemutatóterembe, kedvesek voltak, foglalkoztak velem, annak ellenére is, hogy előre szóltam, mindenből a legolcsóbbat kérem és nem is vásárolnék túl nagy tételben, hiszen csak egy kis garzonlakásról lenne szó. Nem törődtek vele, rendben lezajlott a szerződéskötés, az előleggel sem volt probléma, szépen ki is jöttek, beszerelték az ablakokat, minden a megbeszéltek szerint haladt. A munka végeztével úgy gondoltam, hogy jó döntést hoztam, ablakaim rendkívül jól szigeteltek, semmi probléma nem volt velük, egészen télig.
Egészen pontosan decemberben történt az első probléma, szerencsémre nem a hálószobában, hanem a nappalinak fenntartott félszobában, ahol az ablak kinyitását követően a zárszerkezet kattant egy nagyot - a lenyomást követően - majd beszorult úgy ahogy van, se fel, se le. Azonnal hívtam egy férfiismerősömet, hogy nézze meg gyorsan, mit lehetne tenni vele, de azt mondta, a zár elromlott, csere vagy, ha garanciális, akkor még szerencsém van. Mondtam, hogy öt év garanciát kaptam rá, nem lesz probléma. Az ablak teljesen csukhatatlan volt, ami a téli hidegben elég kellemetlen is volt egyben! Kétségbe nem estem, a függönnyel kikötöttem és egy kis vastag celluxot is ragasztottam rá, gondoltam addig kibírja, amíg el nem érem a forgalmazót. Ez pénteki napon történt, éppen a karácsony előtti héten, egész hétvégén nem tudtam aludni emiatt - elég aggódós vagyok - aztán hétfőn nyolc óra után azonnal hívtam is a forgalmazót. Nagy meglepetésemre a hívott szám nem volt kapcsolható. Az interneten azonnal elkezdtem kutakodni, találtam még telefonszámot, de az sem kapcsolható már. Egész napos próbálkozást követően megijedtem és felutaztam Pestre, a telephelyükhöz. Megdöbbenésemre a telephely zárva volt és egy teljesen más cég logója díszítette az épületet. Mondanom sem kell, az ütő is megállt bennem, hogy mi lesz most...
A kálváriám azóta is tart, mert senkit, de szó szerint senkit sem tudtam elérni az esettel kapcsolatban, ám ennél is nagyobb baj, hogy nem találom a garanciapapírokat - valószínű egy halom papírral együtt véletlenül kidobtam -, illetve az is probléma, hogy azóta még egy ablakkal ugyanez megtörtént, tehát immáron két ablakom ment tönkre. Valaki tudja esetleg, hogy ilyenkor mi a teendő? Úgy hallottam elég drága csak úgy megjavítani ezeket az ablakokat és ha egyszer már van garanciám, akkor kihasználnám, de persze már az sem érdekel, ha fizetnem kell, csak legyenek újra jók az ablakaim, mert amúgy szigetelésileg nem rosszak. Bírósághoz lehet fordulni ilyen ügyben? Ugyebár szabálysértés nem történt, csak nem tudom hol tudnám behajtani a garanciát. Ha bárki tud nekem hasznos tanáccsal szolgálni a témában, tényleg bármivel, nagyon szívesen fogadom, mert már teljesen kétségbe vagyok esve, hogy mit tegyek, mert kicsit átverve érzem magam, hiszen az ablakok jók ugyan, de szerintem nem azt kaptam a pénzemért, ami megilletett volna, a garanciáról nem is beszélve. Szerintetek merre induljak el az ügyben? Van egyáltalán erre megoldás vagy tényleg hagyjam az egészet?